• Gratis linkbuilding

    Der findes masser af gode muligheder for gratis linkbuilding, som ikke skader Googles syn på din hjemmeside eller webshop.
    Her er nogle eksempler – og en guide til at vælge gratis links.

    CSR-linksAndre links
    Linkshop baggrund 3

Gratis linkbytte, der skaber værdi for din forretning

Støtter din virksomhed op om sikker nethandel, miljørigtig transport, sortering af affald eller en anden god sag. Vis det med en badge, som samtidig skaber et stærkt link til din hjemmeside eller webshop – helt gratis.

23 CSR-sider, som viser, hvad dit firma står for

Hos Linkshop.dk står vi bag hele 23 såkaldte CSR-sider, som hver tilbyder en badge for en sag, der er værd at støtte op om.

Der er tale om gratis linkbytte, hvor du får en badge, du kan sætte på din hjemmeside eller webshop, der linker tilbage til CSR-siden. Og på CSR-siden får du en landingsside, der kort beskriver dit firma, og hvorfor I støtter op om sagen. Og linker retur til dig.

Hvilken god sag, støtter dit firma op om?

Vælg mellem disse gode sager, som gør noget godt for den verden, vi giver videre til de kommende generationer:

  • Affald-i-naturen.dk
  • Bæredygtig-virksomhed.dk
  • CO2-udledning.dk
  • Grønne-investeringer.dk
  • Miljørigtig-kørsel.dk
  • Miljøvenlige-produkter.dk
  • Online-møder.dk
  • Plastik-i-havet.dk
  • Sikker-nethandel.dk
  • Sortering-af-affald.dk
  • Teknologisk-udvikling.dk
  • Truede-dyrearter.dk
  • Undgå-madspild.dk
  • Vilde-blomster.dk
  • CO2-neutral.dk
  • Drivhusgasser.dk
  • Klimaforandringer-i-danmark.dk
  • Drivhuseffekten.dk
  • Vandstand.dk
  • Fossile-brændstoffer.dk
  • Vedvarende-energikilder.dk
  • CO2-udslip.dk
  • CO2reduktion.dk

Så nemt får du et link, der gavner din forretning

Alt hvad du skal gøre for at få et stærkt, gratis link er:

3. Du får dit link

– du har nu et nemt og stærkt link.

1. Opret en profil

– på den CSR-side, dit firma støtter op om.

2. Download badge

– og sæt det på din hjemmeside.

Butikssiden.dk – dér hvor folk finder din forretning

På Butikssiden.dk finder folk den forretning, de lige står og mangler – både IRL og online. Så opret din butik, virksomhed, webshop eller blog, og få flere købelystne og informationshungrende besøgende.

Der er altid nogen, som mangler det, du har

Butikssiden.dk er en af Linkshop.dk’s andre gratis linkmuligheder, som både skaber bedre synlighed hos kunderne og i søgeresultaterne.

Det fungerer ved, at du opretter en profil på siden, vælger hvilken kategori, du vil vises under og indtaster en beskrivelse på minimum 200 ord om din virksomhed, fysiske butik, webshop eller blog.

Så får du et link og dukker op i søgeresultaterne på søgefunktionen på Butikssiden.dk, når folk leder efter virksomheder eller blogs, der ligner din.

Så let fanger du flere af de kunder, som leder efter dig

Det kræver kun, at du

1. Opretter en profil

– på Butikssiden.dk.

2. Indtast en beskrivelse

– på minimum 200 ord.

3. Får gratis omtale

– og et nemt link til dit firma.

Få flere gratis linkbuilding-idéer

Gratis linkbuilding lyder for godt til at være sandt. Men det findes, og det virker, hvis du kan kende skidt fra kanel. Det hjælper vi med i vores gratis nyhedsbrev med masser af inspiration til gratis linkbuilding sites, der virker.

Det skal du se efter, når du vælger links fra gratis linkbuilding-sites

Det er kvaliteten frem for kvantiteten af dine indgående links, som har den største indflydelse på, hvordan Google vurderer din hjemmesides eller webshops linkprofil.

Linkbuilding handler om at skabe troværdighed til din hjemmeside ved at få links fra hjemmesider, som har en høj autoritet i dine kunders og Googles øjne.

Derfor bygges den bedste linkbuilding ved, at du skaber indhold af så høj kvalitet, at nogle af de mest anerkendte og troværdige hjemmesider linker til det af sig selv. Eller fordi du gør dem opmærksom på det.

Du kan naturligvis også købe betalt linkbuilding. Det har du hele tre unikke. meget effektive og prisgunstige muligheder for her på Linkshop.dk.

Og endelig er der gratis linkbuilding. Det er typisk linkbuilding, som du selv kan oprette på andre hjemmesider. F.eks. kataloghjemmesider, CSR-sider og lignede sider.

Gratis links kan også have negativ værdi

Men det er ikke helt ligegyldigt, hvilke gratis linkbuilding-sites du vælger at få links fra. For som sagt er kvalitet vigtigere end kvantitet.

Og nogle gratis linkbuilding-muligheder er ikke mere værd end det, du ”betaler” for linket. Ja, i værste fald kan de ligefrem suge linkjuice ud af din hjemmesides eller webshops anseelse hos Google.

Hvordan kender du dårlige fra gode, gratis linkbuilding-sites?

Når du overvejer gratis linkbuilding fra hjemmesider, der er skabt specifikt til dette formål, er der flere faktorer, du bør undersøge for at sikre, at linket vil være gavnligt for din hjemmesides eller webshops synlighed i søgeresultaterne:

  1. Hjemmesidens relevans: Det allervigtigste er at sørge for, at der er en naturlig forbindelse til din branche, eller det du sælger. Links fra relevante sider har mere værdi i Googles algoritmer, fordi de ser mere naturlige og logiske ud.
  2. Domæneautoritet og sideautoritet: Brug værktøjer som MozBar, Ahrefs eller SEMrush til at undersøge domænets autoritet. En højere autoritet indikerer generelt en stærkere indflydelse på din hjemmesides eller webshops synlighed i søgeresultaterne.
  3. Hjemmesidens indholdskvalitet: Er indholdet på hjemmesiden godt skrevet, opdateret og relevant? Hjemmesider med indhold af lav kvalitet, forældede oplysninger eller udelukkende links uden beskrivende indhold kan være skadelige for dit firmas synlighed i søgeresultaterne.
  4. Trafik og brugerengagement: En hjemmeside med masser af trafik og mange kommentarer og delinger fra brugerne giver oftest mere værdi i din linkprofil. Du kan bruge værktøjer som Alexa eller SimilarWeb til at få en idé om både trafikmængde, brugerengagement og troværdighed.
  5. Antallet af udgående links: Hvis hjemmesiden har et meget stort antal udgående links på hver side, kan det tyde på, at der er tale et rendyrket linkbuilding-site. Det vil oftest give sitet lavere autoritet i Googles algoritmer og kan ligefrem være skadeligt for din hjemmesides eller webshops placeringer.
  6. Antallet af indgående links: Har den hjemmeside, som tilbyder gratis linkbuilding kun få eller slet ingen indgående links, får den populært sagt ikke nogen linkjuice, som den kan give videre til det link, du opretter til din forretning.
  7. Linkplacering: Links der er placeret redaktionelt inden i relevant og nyttigt indhold, har tendens til at være mere værdifulde end links, der er gemt væk i footers, sidebars eller andre ubetydelige dele af den side, linket er placeret på.

Så husker du at følge op på disse 7 tjekpunkter, når du udvælger gratis linkbuilding-muligheder til din forretning, er der større sandsynlighed for, at du får et link, der rent faktisk er mere værdifuldt end den tid, du bruger på at oprette det.

God fornøjelse med gratis linkbuilding.